Технічний регламент спортивних змагань зі спортивного туризму. Спортивна дисципліна «Дистанції» (дистанція – «автомото»)
Вимоги технічного допуску ТЗ. Клас «Автомобілі», підклас «позашляхові». (від 12.04.2021)
Категорії | |||
ТР-0 |
ТР-1 |
ТР-2 |
ТР-3 |
1. ВИЗНАЧЕННЯ | |||
1.1. Серійні позашляхові легкові автомобілі, що випущені у кількості не менш, ніж 1000 ідентичних екземплярів, і мають мінімум два місця для сидіння. | 1.1. Серійні позашляхові легкові автомобілі колесної формули 4х4, що випущені у кількості не менш, ніж 1000 ідентичних екземплярів, і мають мінімум два місця для сидіння. | 1.1. Серійні позашляхові легкові автомобілі колесної формули 4х4, що випущені у кількості не менш, ніж 1000 ідентичних екземплярів, і мають мінімум два місця для сидіння. | 1.1. Серійні, або вільної конструкції позашляхові легкові автомобілі колесної формули 4х4, що відповідають вимогам даної категорії.
1.2. Обов’язкова наявність кабіни з, як мінімум, двома місцями для сидіння. |
2. МЕЖІ ДОЗВОЛЕНИХ ЗМІН | |||
2.1. Заборонені будь-які зміни, не зазначені в даних вимогах.
2.2. Для автомобілів, знятих з виробництва, дозволено встановлення вузлів та агрегатів від наступних, або попередніх моделей тієї самої марки. |
2.1. Заборонені будь-які зміни, не зазначені в даних вимогах.
2.2. Для автомобілів, знятих з виробництва, дозволено встановлення вузлів та агрегатів від наступних, або попередніх моделей тієї самої марки.
|
2.1. Заборонені будь-які зміни, не зазначені в даних вимогах.
2.2. Для автомобілів, знятих з виробництва, дозволено встановлення вузлів та агрегатів від наступних, або попередніх моделей тієї самої марки. |
2.1. Дозволено будь-що, що не заборонено в даній категорії. |
3. ДВИГУН | |||
3.1. Система живлення
3.1.1. Дозволено встановлення газобалонного обладнання (ГБО).
|
3.1. Система живлення
3.1.1. Дозволено встановлення газобалонного обладнання (ГБО). 3.1.2. Дозволено перенесення паливного баку, але разом з тим бак обов’язково має бути відділений від відсіку екіпажу жорсткою, суцільною, вогнестійкою перегородкою (кожухом). 3.2. Двигун Дозволена заміна двигуна зі збереженням робочого об’єму +/- 15 % від встановлюваних на автомобіль.
|
3.1. Система живлення
3.1.1. Дозволено встановлення газобалонного обладнання (ГБО). 3.1.2. Дозволено перенесення паливного баку, але разом з тим бак обов’язково має бути відділений від відсіку екіпажу жорсткою, суцільною, вогнестійкою перегородкою (кожухом). 3.2. Двигун Дозволено встановлення будь-якого ДВЗ. 3.3. Система випуску відпрацьованих газівКонструкція системи випуску довільна, але за жодних обставин елементи системи не можуть проходити через відсік екіпажу. |
3.1. Система живлення
3.1.1. Заборонено встановлення газобалонного обладнання (ГБО). 3.1.2. Дозволено встановлення паливного баку в середині кузова, але разом з тим бак має бути відділений від відсіку екіпажу жорсткою, суцільною, вогнестійкою перегородкою (кожухом). 3.1.3. Паливопровід повинен проходити поза відсіку екіпажу, бути надійно закріплен, та мати захист від пошкоджень. 3.2. Двигун Дозволено встановлення будь-якого ДВЗ. 3.3. Система випуску відпрацьованих газів Конструкція системи випуску довільна, але за жодних обставин елементи системи не можуть проходити через відсік екіпажу. 3.4. Повітряний фільтр Заборонене встановлення повітряного фільтра та прокладання повітряної магістралі в середині кабіни автомобіля. 3.5. Система охолодження 3.5.1. При встановленні радіатора(ів) в середині кузова автомобіля вони мають бути відділені від відсіку екіпажу жорсткою, суцільною, вогнестійкою перегородкою (кожухом). 3.5.2. Трубопроводи, якщо вони проходять через відсік екіпажу, повинні мати захист від пошкоджень. |
4. ТРАНСМІСІЯ ТА МОСТИ. | |||
Зміни заборонені | 4.1. Мости
4.1.1. Дозволено встановлювати диференціал, що блокується. 4.1.2. Заборонено встановлювати мости із бортовими редукторами, якщо такі не були встановлені на даному автомобілі заводом виробником. 4.1.3. Дозволена зміна передавального числа головних пар мостів та роздавальної коробки |
4.1. Мости
4.1.1. Дозволено встановлювати диференціал, що блокується. 4.1.2. Дозволено встановлювати мости із бортовими редукторами тільки виробництва ВАТ УАЗ. 4.1.3. Дозволена зміна передавального числа головних пар мостів та роздавальної коробки |
Без обмежень.
|
5. ПІДВІСКА | |||
Зміни заборонені | 5.1. Дозволено ліфт підвіски. | 5.1. Дозволено вносити зміни у конструкцію підвіски. | 5.1. Дозволено вносити зміни у конструкцію підвіски. |
6. КОЛЕСА КОЛІСНІ ДИСКИ) ТА ШИНИ | |||
6.1. Дозволено використання автомобільних пневматичних шин класу АТ чи МТ з висотою протектора не менше 5 мм. і не більше 11 мм.
6.2. Заборонено використання шин від дорожньої, сільськогосподарської, спеціальної техніки, а також класу «екстрим». 6.3. Заборонені будь-які додаткові пристрої проти ковзання, що монтуються на колеса та шини (наприклад: ланцюги, спеціальні чохли, що змінюють зчепі властивості шини і т.п.).
|
1. 6.1. Дозволено використання тільки автомобільних пневматичних шин, що мають маркування для використання на дорогах загального користування, а також класу МТ і «екстрим», зовнішній діаметр яких не може перевищувати 864мм (33” +3%).
2. 6.2. Для автомобілів із бортовими редукторами зовнішній діаметр шини не може перевищувати 811мм (31”+3%). 3. 6.3. Заборонене використання шин від дорожньої, сільськогосподарської, спеціальної техніки. 4. 6.4. Заборонені будь-які додаткові пристрої проти ковзання, що монтуються на колеса та шини (наприклад: ланцюги, спеціальні чохли, що змінюють зчепі властивості шини і т.п.). |
6.1. Дозволено використання тільки пневматичних шин будь-якого класу, зовнішній діаметр яких не перевищує 942мм (36”+3%).
6.2. Для автомобілів з бортовими редукторами зовнішній діаметр шини не може перевищувати 864мм (33”+3%). 6.3. Заборонені будь-які додаткові пристрої проти ковзання, що монтуються на колеса та шини (наприклад: ланцюги, спеціальні чохли, що змінюють зчепі властивості шини і т.п.). 6.4. Дозволено змінювати малюнок протектора шин.
|
6.1. Дозволено використання тільки пневматичних шин будь-якого класу, зовнішній діаметр яких не може перевищувати 1204 мм (46”+3%).
6.2. Заборонені будь-які додаткові пристрої проти ковзання, що монтуються на колеса та шини (наприклад: ланцюги, спеціальні чохли, що змінюють зчепі властивості шини і т.п.). 6.3. Дозволено змінювати малюнок протектора шин.
|
7. ЕЛЕКТРООБЛАДНАННЯ | |||
Зміни заборонені | 7.1. Акумулятор
7.1.1. Дозволено встановлення другого акумулятора. 7.1.2. Акумулятор (ри) повинні бути надійно закріплені в кузові. 7.1.3. Плюсова клема акумулятора (ів) має бути ізольована. 7.1.4. Акумулятор (ри) мають бути відділені від відсіку екіпажу жорсткою, суцільною, вогнестійкою перегородкою. 7.2. Інше електрообладнання Дозволено вносити необхідні зміни. |
7.1. Акумулятор
7.1.1 Дозволено встановлення другого акумулятора. 7.1.2. Акумулятор (ри) повинні бути надійно закріплені в кузові. 7.1.3. Плюсова клема акумулятора (ів) має бути ізольована. 7.1.4. Акумулятор (ри) мають бути відділені від відсіку екіпажу жорсткою, суцільною, вогнестійкою перегородкою. 7.2. Інше електрообладнання Дозволено вносити необхідні зміни. |
7.1.Акумулятор
7.1.1. Допускається встановлення не більше трьох акумуляторів. 7.1.2. Тип та ємність акумуляторів, а також кабелі для їх підключення, не обмежуються. 7.1.3. Розташування акумуляторів довільне. 7.1.4. Акумулятор (ри) повинні бути надійно закріплені в кузові не менше, ніж в двох точках кріплення. 7.1.5. Акумулятор (ри) мають бути відділені від відсіку екіпажу жорсткою, суцільною, вогнестійкою перегородкою. 7.2. Генератор Кількість, марка, потужність – не обмежені, але його механічний привід має здійснюватися основним двигуном автомобіля. 7.3. Вимикач «маси» Обов’язкова наявність. |
8. ПАЛИВНА СИСТЕМА | |||
8.1. Паливний бак Наливна горловина бака (ів) повинна мати кришку, яка забезпечує її надійне замикання.
|
8.1. Паливний бак Наливна горловина бака (ів) повинна мати кришку, яка забезпечує її надійне замикання.
|
8.1. Паливний бак Наливна горловина бака (ів) повинна мати кришку, яка забезпечує її надійне замикання.
|
8.1. Паливний бак
8.1.1. Паливні баки мають бути відділені від відсіку екіпажу жорсткою, суцільною, вогнестійкою перегородкою (перегородками). 8.1.2. Наливні горловини та іх кришки не мають виступати за периметр автомобіля при вигляді зверху. 8.1.3. Для кришки може бути використана будь-яка система замикання, що виключає неповне замикання, чи випадкове відкриття через удар. |
9. КУЗОВ І РАМА | |||
9.1. Бампери
дозволено змінювати, але не видаляти. Конструкція та матеріал бамперів не обмежуються.
|
9.1. Бампери
дозволено змінювати, але не видаляти. Конструкція та матеріал бамперів не обмежуються. 9.2. Заборонені зміни рами. 9.3. Дозволяється зміна та ліфт кузова. 9.4. Рекомендується установка каркасу безпеки
|
9.1. Бампери
дозволено змінювати, але не видаляти. Конструкція та матеріал бамперів не обмежуються. 9.2. Заборонені конструктивні зміни рами. 9.3. Дозволяється зміна та ліфт кузова. 9.4. Рекомендується установка каркасу безпеки
|
9.1. Кабіна (відсік екіпажу):
9.1.1. Жорсткий дах та каркас безпеки обов’язкові. 9.1.2. Кабіна має бути відділена від відсіку двигуна та відсіку, де розташований паливний бак, жорсткими, суцільними, вогнестійкими перегородками. 9.1.3. Будь-яке обладнання, що може бути небезпечним, має бути надійно закріплено та відділено від відсіку екіпажу жорсткими, суцільними, вогнестійкими перегородками (кожухами). 9.1.4. Заборонено розташування у кабіні деталей трансмісії, елементів підвіски та кермової трапеції, що обертаються. 9.2. Боковий захист: 9.2.1. Обов’язкове встановлення бокового захисту членів екіпажу чи дверей жорсткої конструкції, що відчиняються, та забезпечені замками, які запобігають самовільному відкриванню. 9.2.2. На бокових панелях чи дверях мають бути передбачені місця для нанесення стартових номерів та емблеми змагання. 9.3. Вікна Наявність багатошарового лобового скла типу «триплекс» обов’язкова. 9.4. Заборонено встановлення та використання стаціонарно установлених на автомобіль допоміжних піддомкрачуючих пристроїв будь-яких типів (механічних, пневматичних, гідравлічних і т.п.). |
10.ЛЕБІДКА І ДОДАТКОВЕ ОБЛАДНАННЯ | |||
10.1. Заборонено встановлювати лебідку.
10.2. Лебідки, що встановлені заводом виробником, пломбуються. 10.3. Все обладнання, що знаходиться в середині кабіни, має бути надійно закріплено. |
10.1. Дозволено обладнати автомобіль не більше, ніж однією лебідкою (електричною чи механічною).
Вивід тросу має бути тільки через передню частину автомобіля, без можливості виводу троса через задню частину автомобіля. 10.2. Все обладнання, що знаходиться в середині кабіни, має бути надійно закріплено. |
10.1. Дозволено обладнати автомобіль не більше, ніж двома лебідками.
10.2. Все обладнання, що знаходиться в середині кабіни, має бути надійно закріплено. |
10.1. Дозволено обладнати автомобіль не більше, ніж трьома лебідками.
10.2. Все обладнання, що знаходиться в середині кабіни, має бути надійно закріплено. |